Το πολυαναμενόμενο θεατρικό έργο “Άγιος Νεκτάριος, από τη γη στον ουρανό” του Θανάση Σταυρόπουλου, σε σκηνοθεσία του βραβευμένου με το Global Goddess Artemis Award σκηνοθέτη Μενέλαου Τζαβέλλα, έκανε πρεμιέρα τη Δευτέρα 28 Απριλίου, αποσπώντας πολύ θετικές κριτικές. Μάλιστα, λόγω του περιορισμένου αριθμού παραστάσεων, το έργο είναι ήδη sold out από την πρώτη στιγμή. Το γεγονός αυτό και παράλληλα το μεγάλο ενδιαφέρον και η απαίτηση περισσότερου κοινού να το παρακολουθήσει, οδήγησε τους συντελεστές του στην απόφαση να προσθέσουν επιπλέον άλλες δύο παραστάσεις. Με ευκαιρία λοιπόν τη μεγάλη επιτυχία του έργου (που μπορείτε να το παρακολουθήσετε κάθε Δευτέρα στην κεντρική σκηνή του Θεάτρου ΑΛΚΜΗΝΗ), αλλά και τη συμμετοχή της σε αυτό, φιλοξενούμε σήμερα στις Τέχνες την ηθοποιό Ραφαέλα Καβαζαράκη.
Ας δούμε τι έχει να μας πει στη συνέντευξη που ακολουθεί.
Μπορεί η τέχνη του θεάματος να κάνει τον κόσμο μας καλύτερο;
Η τέχνη δεν αλλάζει τον κόσμο. Αλλάζει τον τρόπο που οι άνθρωποι βλέπουν την πραγματικότητα, τις συνειδήσεις, τις βαθιά ριζωμένες αντιλήψεις, στερεότυπα και προκαταλήψεις. Δυστυχώς θαύματα δεν γίνονται. Όμως η Τέχνη είναι εδώ να μας θυμίζει ότι ο άνθρωπος μπορεί και επιβάλλεται να γίνει η καλύτερη δυνατή εκδοχή του. Στο θέατρο υπάρχει μια μυσταγωγία. Ο θεατής συνομιλεί με τον ηθοποιό, συμμετέχει. Από τη στιγμή που είναι παρών, έχει ήδη αποφασίσει να γίνει μέρος της. Και η κάθαρση έρχεται για όλους, είτε είναι στη σκηνή είτε μια ανάσα μακριά. Αλίμονο αν η τέχνη δε μπορεί να κάνει τον κόσμο μας καλύτερο! Τότε είμαστε χαμένοι.
Ποιο ήταν το έναυσμα για να ασχοληθείτε με την υποκριτική;
Μια παράσταση σχολική στα χρόνια του Δημοτικού όπου ανακάλυψα ένα συναίσθημα που δεν είχα βιώσει ποτέ ως τότε. Εκείνη τη στιγμή, παιδί ακόμα, είπα ότι αυτό θέλω να κάνω στη ζωή μου.
Θυμάστε ποιο ήταν το πρώτο θεατρικό έργο που παρακολουθήσατε στη ζωή σας;
Ναι, ήταν οι περιπέτειες του Τομ Σόγιερ.
Ποιο έργο θεατρικού συγγραφέα αγαπάτε περισσότερο και γιατί;
Χμ, δύσκολο να επιλέξει κανείς. Είναι τόσοι πολλοί και τόσες διαφορετικές επιλογές μελέτης ρόλου. Σίγουρα αγαπώ την ευαισθησία και το αριστοτεχνικό ψυχογράφημα που κάνει ο Τενεσι Ουίλιαμς αλλά και την ιδιαίτερη και μοναδική γραφή του Χάινερ Μίλερ π.χ.
Στις Τέσσερις εποχές του Άρνολντ Ουέσκερ.
Κωμωδία ή δράμα; Ποια η προτίμησή σας;
Κωμωδία, έχω ιδιαίτερη αδυναμία στο φλεγματικό χιούμορ του Όσκαρ Ουάιλντ, δύσκολο όμως εγχείρημα στην Ελλάδα. Το δράμα έχει τεράστια γκάμα και θα ήθελα να μου δοθεί η ευκαιρία από Μήδεια Ευρυπίδη μέχρι το Γάλα του Β. Κατσικονούρη.
Πού σας βρίσκουμε αυτή την περίοδο;
Στην κεντρική σκηνή του θεάτρου Αλκμήνη, στην παράσταση Άγιος Νεκτάριος, από τη Γη ως τον ουρανό και σε λίγο καιρό στο θέατρο Άνεσις με τη Ραπουνζέλ.
Μιλήστε μας για τον ρόλο σας στην παράσταση ΑΓΙΟΣ ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ ΑΠΟ ΤΗ ΓΗ ΩΣ ΤΟΝ ΟΥΡΑΝΟ.
Ο ρόλος της Γαλανής, μιας χήρας από την Χίο που η ζωή την έφερε στην Αίγυπτο και η μεγαλοσύνη του Αγίου Νεκταρίου την έκανε νεοκόρισσα. Ένας άνθρωπος απλός, άμεσος, χωρίς φίλτρα. Για μένα είναι κατά κάποιο τρόπο όπως ο ρόλος του χορού στην αρχαία τραγωδία. Λέει όσα ο θεατής θέλει να εκφράσει και δε μπορεί. Ο άλλος ρόλος είναι της Αικατερίνης Παπαδάκη, μετέπειτα μοναχή Κασσιανή, μια γυναίκα αφοσιωμένη στο έργο του Κυρίου που βρίσκει τη θέωση μέσα από την ταπεινότητα που διδάσκεται μοναδικά δίπλα στον Άγιο.
Ποιο από τα θέλω ή τα όνειρά σας μένει να πραγματοποιήσετε στον χώρο της τέχνης;
Είναι πολλά νομίζω και όσο ικανοποιούνται τόσο γεννιούνται νεότερα. Η τέχνη έχει αυτό το παράδοξο και μοναδικό. Δεν έχει ταβάνι ας μου επιτραπεί η έκφραση. Ίσα ίσα που όσο προχωράς, τόσο ανακαλύπτεις και έχεις λαχτάρα για κάτι άλλο, κάτι νέο.
Εκτός από το θέατρο θα θέλατε να ασχοληθείτε και με την τηλεόραση και τον κινηματογράφο; Αν ναι γιατί;
Είμαι ανοιχτή σε οποιαδήποτε πρόταση μου κινήσει το ενδιαφέρον. Θα ήθελα να βιώσω σίγουρα τη μεγάλη διαφορά του κινηματογράφου. Ο μεγάλος έρωτας όμως είναι το θέατρο.
Ποια είναι τα μελλοντικά σας σχέδια;
Υπάρχουν κάποιες προτάσεις για το χειμώνα, προς το παρόν θα έχω ένα καλοκαίρι γεμάτο περιοδείες.
0 Σχόλια