Βιβλιοκριτική για το μυθιστόρημα "Ακοή" των Βίνσεντ Κλις και Σεμπάστιαν Φίτσεκ | Γράφει ο Κώστας Τραχανάς



Συγγραφείς: Βίνσεντ Κλις και Σεμπάστιαν Φίτσεκ
Έτος έκδοσης: 2020
Σελ.: 352
Εκδόσεις: Λιβάνη


Ο καθηγητής δρ Ματίας Χέγκελ, ο επονομαζόμενος Auris, ο άνθρωπος με την ακοή νυχτερίδας, είχε καταδικαστεί πριν ένα χρόνο, σε ισόβια κάθειρξη για φόνο. Το γεγονός και μόνο ότι όλη η συνεδρίαση του δικαστηρίου είχε διεξαχθεί κεκλεισμένων των θυρών, είχε κεντρίσει την περιέργεια της νεαρής δημοσιογράφου σε ραδιοφωνικό σταθμό, Γιούλα  Άνζοργκε. Οπωσδήποτε ο Χέγκελ, ως σημαντικός σύμβουλος της αστυνομίας, απολάμβανε μια θέση υψηλής ασφάλειας, που θα μπορούσε να εξηγήσει τον αποκλεισμό του κοινού από τη δίκη. Οι ελάχιστες πληροφορίες που τελικά είχαν βρει τον δρόμο τους προς τα έξω ήταν, παρ΄όλα αυτά, κάτι περισσότερο από μυστηριώδεις.
Ο Χέγκελ, αναγνωρισμένος ειδικός της δικανικής γλωσσολογίας και πραγματικός θρύλος της αστυνομίας, σαν ερμηνευτής των φωνών, είχε ομολογήσει τη βάναυση δολοφονία μιας άστεγης. Είχε οδηγήσει τους αστυνομικούς στη σορό και είχε καταθέσει πράγματα που μπορούσε να γνωρίζει μόνο ο δράστης. Και παρότι δεν είχε προσπαθήσει καν να αποφύγει την μέγιστη των ποινών, στη συνέχεια διατήρησε μια επίμονη σιωπή ως προς το κίνητρο και τον τόπο διάπραξης του εγκλήματος. Το υπόγειο του σπιτιού του, στο οποίο είχε βρεθεί το φρικτά παραμορφωμένο πτώμα, είχε αποκλειστεί ως τόπος του εγκλήματοςαπό κάθε ιατροδικαστική έρευνα. Παρά την ομολογία και το συντριπτικό βάρος των αποδείξεων, προέκυπτε αναπόφευκτα το ερώτημα πώς ήταν δυνατόν ένα από τα κορυφαία μυαλά του Βερολίνου, υπερβολικά έξυπνος  και ταυτόχρονα έμπειρος σύμβουλος της αστυνομίας, να δολοφονήσει μια άγνωστη αλήτισσα, με την οποία, απ΄ό, τι φαινόταν, δεν είχε ομολογήσει πώς υπήρχε κάποια σύνδεση; Και μάλιστα να τη δολοφονήσει με τόση ατζαμοσύνη, χωρίς να μπορεί να κρυφτεί; Όλα αυτά δεν φαίνονταν διόλου λογικά  στη Γιούλα Άνζοργκε.
Ο Ματίας Χέγκελ ήταν από τα ελάχιστα άτομα σε όλη τη Γερμανία που είχαν ειδικευτεί στην παροχή ακουστικών αποδείξεων. Οι περισότεροι συνάδελφοί του στη Δίωξη Εγκλήματος πάσχιζαν να συνθέσουν το παζλ των εγκλημάτων με βάση δαχτυλικά αποτυπώματα, δείγματα σιέλου, καταθέσεις μαρτύρων και υπολείμματα από ύφασμα ή τρίχες , που είχαν ξεμείνει στον τόπο του εγκλήματος. Ο Χέγκελ, είχε εξειδικευτεί στη φωνητική –δικανική εγκληματολογία (αναγνωρισμένος κλάδος της Εγκληματολογίας), ήταν αναλυτής φωνής. Στο φωνητικό DNA που χαρακτήριζε κάθε δράση: διάλεκτοι, αποχρώσεις του τόνου, συχνότητες της φωνής, λάθη στην ομιλία. Άκουγε απλώς τον βήχα ενός υπόπτου και καταλάβαινε το φύλο, την ηλικία, την καταγωγή και  το μορφωτικό επίπεδο.
Η τέλεια και απόλυτη ακοή του Χέγκελ, που θύμιζε νυχτερίδα σχεδόν, είχε κάνει τους συναδέλφους του να του κολλήσουν το παρατσούκλι Auris, το οποίο προερχότασν από τη λατινική λέξη για το αυτί…
Ο Χέγκελ όταν έμαθε, κλεισμένος στη φυλακή, το ενδιαφέρον της Γιούλα να ξανανοίξει την υπόθεση. Όμως, δεν τον ενδιέφερε καθόλου και δεν ήθελε να την βοηθήσει. Γιατί να αποδεχτεί ο Χέγκελ αδιαμαρτύρητα την ισόβια κάθειρξη, από τη στιγμή που, ίσως, η Γιούλα μπορούσε να αποδείξει την αθωότητά του; Τι είχε να χάσει;
Δεν θα τα παρατήσω τόσο γρήγορα, σκέφτηκε η Γιούλα, η οποία άρχισε να δέχεται και απειλητικά τηλεφωνήματα για να μην ασχοληθεί στον ραδιοφωνικό σταθμό για την υπόθεση Ματίας Χέγκελ. 
Μήπως η ζωή της θα μετατρεπόταν σε κόλαση;
Η Γιούλα Άνζοργκε σε μια εκδρομή στο Μπουένος Άιρες, είχε υποστεί βιασμό και ο αδελφός της, Μόριτς, βρέθηκε κρεμασμένος στο κελί του, στην φυλακή. Ήταν κόρη χωρισμένων γονιών και είχε και ένα ετεροθαλή αδελφό, τον Ελίας (αραβογερμανό), άτομο με πολύ παραβατική συμπεριφορά. 
Η Γιούλα διψά για επιτυχία, έχει το δικό της ψυχικό τραύμα, αναζητά τόσο απεγνωσμένα τη γιατρειά από τα δικά της προβλήματα, ώστε, τελικά, ανακαλύπτει μια συνωμοσία δολοφονίας τόσο περίπλοκη, που δεν υπάρχει καν… 
Η Γιούλα θα ζητήσει  βοήθεια για να βρει στοιχεία και το κίνητρο του φόνου από τον  άγνωστό της, αλλά φανατικό ακροατή του podcast της περί αληθινών εγκλημάτων,  τονκαλύτερο χάκερ της Γερμανίας .
Η Γιούλα προσπαθεί να αντιμετωπίσει τις δικαστικές πλάνες και μία από αυτές θεωρεί ακράδαντα ότι είναι και του Χέγκελ.
Τι κρύβεται όμως πίσω από την υπόθεση Χέγκελ; Ποιο ήταν το εκρηκτικό στοιχείο, που δεν της αποκάλυπτε ο Χέγκελ; Η παρατήρηση του Χέγκελ για τα παιδιά έκρυβε, μήπως, το κλειδί ενός μυστικού; Ήταν η Γιοχάνα Κόνραντι ( το θύμα) πραγματικά άστεγη ή όχι; 
Ο Χέγκελ ήταν ο λάθος άνθρωπος, που καταδικάστηκε για τον φόνο της Γιοχάνα; 
Ακολουθούσε η Γιούλα το σωστό ίχνος; Είναι τα παιδιά ένα μέσο πίεσης, με το οποίο μπορεί κανείς να υποχρεώσει τους ανθρώπους να κάνουν σχεδόν τα πάντα; Ναδιαπράξουν αξιόποινες πράξεις; Μέχρι και δολοφονία; Που εξαφανίσθηκε ο ετεροθαλής αδελφός της, Ελίας; Ποιος τον απήγαγε; Γιατί σκότωσε ο Χέγκελ; Που σκότωσε; Γιατί δεν μιλά για το κίνητρο και τον τόπο του εγκλήματος; Ποιά σκότωσε; 
Ποιός είναι ο Ματίας Χέγκελ; 
Ποιος ήταν αυτός που την απειλούσε να μην ασχοληθεί με την υπόθεση Χέγκελ και γιατί; Γιατί αλλοίωνε την φωνή του στο τηλέφωνο; Ήταν γνωστός της;  Ήταν παράφρων ο εκβιαστής; 
Γιατί της είπε ότι θέλει να της χαρίσει τη θανάσιμη ιστορία ενός αληθινού εγκλήματος; 
Μήπως, αθελά της, την πανέξυπνη Γιούλα,την εκμεταλλευόταν και την χρησιμοποιούσε κάποιος; 
H Γιούλα θα ξετυλίξει το νήμα της υπόθεσης; Πλησιάζει στη λύση του αινίγματος; Η αλήθεια θα αποκαλυφθεί; Ποιά αλήθεια; 
Θα κερδίσει ή θα χάσει στο τέλος η Γιούλα;
Γρήγορος ρυθμός και ασυνήθιστη πλοκή σε ένα καταιγιστικό θρίλλερ. 
Μεγάλη ανατροπή στο τέλος.
Θα σας συναρπάσει.
Διαβάστε το.

Ο Βίνσεντ Κλις γεννήθηκε στο Βερολίνο, όπου ζει μέχρι σήμερα. Αρχικά εργάστηκε στον χώρο της εστίασης. Στη συνέχεια, το 2003, ασχολήθηκε με το stand-up comedy και εμφανίστηκε στις εκπομπές Sat.1 Star Search, Quatsch Comedy Club και Nightwash. Αργότερα έγινε συντονιστής δράσεων στον χώρο αναψυχής Babelsberg Film Park στο Πότσνταμ, όπου εργάστηκε τακτικά μέχρι το 2018. Το 2010 ξεκίνησε την πρώτη του επι­τυχημένη σειρά θρίλερ με το best seller The Purity of Death και στη συνέχεια ακολούθησαν και άλλα. 

Ο Σεμπάστιαν Φίτσεκ γεννήθηκε το 1971 στο Βερολίνο και είναι πτυχιούχος της Νομικής. Θεωρείται ο πιο επιτυχημένος συγγραφέας ψυχολογικών θρίλερ στη Γερμανία. Τα έργα του έχουν γίνει bestsellers και έχουν μεταφραστεί σε είκοσι τέσσερις γλώσσες, ενώ κάποια από αυτά έχουν διασκευα­στεί για το θέατρο και τον κινηματογράφο. Ζει με την οικογένειά του στο Βερολίνο.