Βιβλιοκριτική για το βιβλίο "Drones - Οδηγός χειρισμού μη επανδρωμένων αεροσκαφών" του Αναστάσιου Κοντοκώστα | Γράφει ο Κώστας Τραχανάς

 


Συγγραφέας: Αναστάσιος Κοντοκώστας 
Έτος έκδοσης: 2021
Σελ.: 196
Εκδόσεις: Δίαυλος

                                                                             Γράφει ο Κώστας Τραχανάς

Οι τηλεκατευθυνόμενες ιπτάμενες συσκευές, που σήμερα είναι γνωστές ως Drone, πρωτοκατασκευάστηκαν  το 1935 από το βασιλικό ναυτικό του Ηνωμένου Βασιλείου, για την εκπαίδευση στις αντιαεροπορικές βολές. Η λέξη Drone προέρχεται από την αγγλική γλώσσα, έτσι ονομάζεται η αρσενική μέλισσα, ο κηφήνας.

Σήμερα είτε τα ονομάζουμε Drone, UAV, Πολυκόπτερα ή  Συστήματα μη Επανδρωμένων Αεροσκαφών (ΣμηΕΑ) έχουν κατακλύσει τον κόσμο. Οι τύποι τους πολλοί, όπως και οι ονομασίες τους. Το ίδιο και οι χρήσεις τους: χαρτογράφηση, τηλεπισκόπηση, γεωργία ακριβείας, φωτογράφηση, βιντεοσκόπηση, αποστολές εύρεσης και διάσωσης, ψεκασμοί και στρατιωτικές αποστολές, κάποιες από αυτές. Οι περισσότερες ωφέλιμες για την ανθρωπότητα και άλλες όχι και τόσο.

Τα μη επανδρωμένα ιπτάμενα οχήματα που ελέγχονται είτε από κάποιον απομακρυσμένο χειριστή είτε αυτόνομα ακολουθώντας κάποιο προκαθορισμένο σχέδιο πτήσης, και μπορεί να είναι πολυκόπτερα (τρικόπτερα, τετρακόπτερα, εξακόπτερα  κ.ο.κ.) ή σταθερής πτέρυγας(αεροπλάνα).

Το βιβλίο αυτό απευθύνεται αφενός μεν σε κάθε υποψήφιο χειριστή Drone, που επιθυμεί να συμμετάσχει σε εξετάσεις που διενεργούνται από τις αρμόδιες αρχές στην Ελλάδα έτσι ώστε να λογίζεται ως πιστοποιημένος χειριστής μη επανδρωμένου αεροσκάφους σε μια από τις τρεις κατηγορίες (Α1,Α2,Α3) ας σε συνδυασμό με τις κλάσεις (C0,C1,C2C3,C4) και αφετέρου απευθύνεται σε πολίτες που δεν επιθυμούν κάποια πιστοποίηση αλλά απλά τον εμπλουτισμό των γνώσεων τους πάνω στο αντικείμενο των μη επανδρωμένων αεροχημάτων.

Αρχικά στο βιβλίο βλέπουμε πώς και πότε ξεκίνησε η χρήση των μη επανδρωμένων. Αναφέρονται  ορισμένα από τα πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα που έχουν ως ιπτάμενα οχήματα και σε κάποιες από τις άπειρες εφαρμογές που έχουν στην καθημερινότητά μας. Παρουσιάζονται όλοι οι τύποι μη επανδρωμένων που υπάρχουν και πιο αναλυτικά τα πολυκόπτερα, που μπορούμε να προμηθευτούμε ακόμη και από ένα « παιχνιδάδικο», θα δούμε επίσης πώς τα Drone καταφέρνουν να απογειώνονται και να κινούνται, με τη βοήθεια του τομέα της επιστήμης που ονομάζεται αεροδυναμική.

Η αγορά ενός μη επανδρωμένου αεροσκάφους είναι εύκολη υπόθεση αλλά μπορεί να αποδειχθεί και πάτα πολύ επικίνδυνη για τον ίδιο τον χειριστή αλλά και για τρίτους, γι΄ αυτόν τον λόγο υπάρχουν νόμοι και κανόνες που εκδίδονται από την ευρωπαϊκή ένωση για το σύνολο των κρατών μελών της ή από τους τοπικούς αρμοδίους φορείς στην περίπτωσή μας την ΥΠΑ, και απαιτούν να τηρούνται από κάθε χειριστή σε κάθε κράτος μέλος, με στόχο την ασφάλεια του συνόλου.

Το βιβλίο αναφέρεται και σε γνωστικούς τομείς όπως η μετεωρολογία και η αεροναυτιλία, σε τεχνικές γνώσεις απαραίτητες για κάθε χειριστή, στη ασφάλεια πτήσεων και τέλος στο σημαντικότερο, δηλαδή στον ανθρώπινο παράγοντα, που είναι και ο υπεύθυνος για τα περισσότερα ατυχήματα.

Στο τέλος του βιβλίου υπάρχει το νέο ερωτηματολόγιο στο οποίο καλείται κάθε υποψήφιος χειριστής να εξεταστεί από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, που είναι ο φορέας ο υπεύθυνος για την ασφάλεια του ελληνικού εναέριου χώρου.

Ένα βιβλίο - εναρμονισμένο με τον νέο κανονισμό EASA- χρήσιμο για όποιον θέλει να γνωρίσει τα Drone, πολύτιμο για όποιον θέλει να τα χειριστεί, και αναγκαίο για όποιον θέλει να γίνει νόμιμος χειριστής Drone.

Διαβάστε το.


Ο Αναστάσιος Χ. Κοντοκώστας γεννήθηκε και ζει στην Αθήνα. Είναι χειριστής μη επανδρωμένων αεροσκαφών με πολυετή εμπειρία στον χώρο. Είναι πιστοποιημένος χειριστής ειδικής κατηγορίας ΣμηΕΑ και κάτοχος ειδικοτήτων BVLOS - NF - AW, από την ΥΠΑ. Τα τελευταία χρόνια δραστηριοποιείται στον ταχέως αναπτυσσόμενο κλάδο της μη επανδρωμένης αεροπορίας, με εξειδίκευση στη φύλαξη χώρου και την εναέρια εικονοληψία.