Οι «Εννέα μήνες στη φορμόλη» (Εκδόσεις Ρώμη, 2022) είναι ένα θεατρικό έργο τριών πράξεων και συνιστά το πρώτο μέρος μιας συγγραφικής προσπάθειας ενώ το δεύτερο ομότιτλο μέρος, το οποίο αποτελείται από ποιητική συλλογή κοινού θεματικού πυρήνα, δεν έχει πάρει ακόμα τον δρόμο του τυπογραφείου.
Το θεατρικό έργο
διαδραματίζεται σε μια ενοικιαζόμενη γκαρσονιέρα ενός θέρετρου μιας επαρχιακής
πόλης. Η πρώτη πράξη του έργου ανοίγει
με την άφιξη ενός μεσήλικα άνδρα στο διαμέρισμα, στο οποίο έχει ήδη εγκατασταθεί
ο τριαντάχρονος εραστής του. Οι τρεις από τις τέσσερις σκηνές της πρώτης πράξης,
σε μονόλογο, είναι μια επίκληση έντονου
λυρικού ποιητικού ύφους του ερωτευμένου Άντρα προς τον Νεαρό. Ο παρακλητικός
κανόνας, σκηνή με τη σκηνή, μπροστά στην απάθεια του Νεαρού ξεθωριάζει και
μεταβάλλεται σε έναν λόγο απόμακρο, ξύλινο και υπολογιστικό. Οι σταδιακές εσωτερικές
μεταπτώσεις του δρώντος προσώπου και η παρεμβατική είσοδος στην τέταρτη σκηνή
της Υπηρέτριας θα οδηγήσουν τον Άνδρα στην ξαφνική απόφαση να εγκαταλείψει το
διαμέρισμα.
Η δεύτερη πράξη
ανοίγει σε διαλογική μορφή μεταξύ της Οικονόμου, η οποία περιφέρεται εντός του
δωματίου για να εξετάσει την κατάσταση του πρόσφατα ξενοίκιαστου διαμερίσματος,
και του Άνδρα, του «Απόντα», ο οποίος της ανακοινώνει την άκαμπτη
απόφασή του να εγκαταλείψει τον χώρο και την οποιαδήποτε προσπάθεια για τη
συνέχιση της ερωτικής υπόθεσης. Η στιχομυθία των δύο προσώπων αποτελεί την
αιώνια πάλη μεταξύ της εκλογίκευσης του συναισθηματικού αδιεξόδου και της υφέρπουσας
αμφιβολίας για την ειλημμένη απόφαση. Εξωτερικές και εσωτερικές φωνές
διαπλέκονται και συγχέονται.
Η τρίτη πράξη
βρίσκει την Υπηρέτρια και την Οικονόμο να τακτοποιούν το δωμάτιο. Σε καρέκλα,
δίπλα στο τραπέζι, έχει τοποθετηθεί μία ανδρική κούκλα βιτρίνας, χωρίς
ενδύματα, γυμνή, την οποία κανείς από τα πρόσωπα στην αρχή της πράξης δεν
αντιλαμβάνεται παρά μόνο στο τέλος. Εισέρχεται ο Άνδρας για να παραλάβει τα πράγματά
του πριν την οριστική αποχώρησή του. Οι μεταπτώσεις του ύφους του Άνδρα στις
διαλογικές ερωταποκρίσεις με την Οικονόμο, ο οποίος παρουσιάζεται μεταμελημένος
αλλά στην ουσία ενδοιαστικός και αναβλητικός, προλέγουν την αντιμετώπιση από
την πλευρά του μιας νέας θεώρησης της ύπαρξής του που τόσον καιρό παρέμενε
εγκλωβισμένη. Στο φως, με δύο crescendo δραματικότητας
αποκαλύπτονται οι ρόλοι όλων. Ποιες είναι στην πραγματικότητα αυτές οι δύο
γυναίκες; Πώς συνδέεται ο λόγος τους με τις ηθελημένες μεταπτώσεις του δρώντος
προσώπου; Πώς γνωρίζουν τον πρότερο βίο του Άνδρα κι έχουν την ικανότητα να
συνοδεύουν τη ζωή του;
3 Πράξεις
4 Χαρακτήρες [Άνδρας, Υπηρέτρια,
Οικονόμος, Νεαρός (βουβό πρόσωπο)]
1 ώρα και 40 λεπτά περίπου
Το έργο συνοδεύεται από Επίμετρο των
Κωνσταντίνου Καραγιαννόπουλου (κριτικός λογοτεχνίας - δημοσιογράφος) και του Γεώργιου
Φραγκάκη (ψυχοθεραπευτής και συγγραφέας).
ISBN: 978-960-655-089-8
Αριθμός
Σελίδων: 108
Επιμέλεια
Κειμένου: Στέλλα Πυρένη
Σελιδοποίηση:
Κιντάπογλου Θοδωρής
Εικαστικά
Εξωφύλλου: Νόπη Φουντουκίδου
Τίτλος
Εικαστικού Έργου: «I have no
name»
Εξώφυλλο:
Μαλακό εξώφυλλο
Διαστάσεις:
14 x 21 cm
Γλώσσα
Γραφής: Ελληνικά
Έτος
Έκδοσης: 2022
Σύντομο βιογραφικό σημείωμα του συγγραφέα: Ο Δημήτρης Σούκουλης γεννήθηκε το 1973 στο Περιγιάλι Κορινθίας και σπούδασε Κλασική Φιλολογία στο Πανεπιστήμιο του Λέτσε στην Ιταλία, από το οποίο αποφοίτησε με διπλωματική εργασία στον Κ. Καρυωτάκη. Διαμένει και εργάζεται στην Ιταλία ως καθηγητής μέσης εκπαίδευσης. Ασχολείται με τη συγγραφή από το 2014, έτος από το οποίο άρχισε να δημοσιεύει ποιήματα και λογοτεχνικές αφηγηματικές δοκιμές σε λογοτεχνικά ιστολόγια. Το 2018 κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις Θερμαϊκός Το Σκουληκοσύννεφο, ένα παραμύθι για μεγάλους. Οι «Εννέα μήνες στη Φορμόλη» αποτελεί το τελευταίο του πόνημα. Ασχολείται, επίσης, με το αναλογικό κολάζ με έργα του να έχουν εκτεθεί στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.
0 Σχόλια