Συγγραφέας: Μπαρµπαρά Αµπέλ
Έτος έκδοσης: 2020
Σελ.: 384
Εκδόσεις: Λιβάνη
Τα καλύτερα ψυχολογικά
θρίλερ που διαβάσαμε τα τελευταία χρόνια ήταν του Σ.Φίτζεκ. Τώρα προστίθεται
και το αξιόλογο μυθιστόρημα της Μπαρμπαρά Αμπέλ «Δεν ξέρω».
Η δασκάλα Μιλέν Ζιλμόν
εξαφανίστηκε στο τέλος της ημέρας, στη διάρκεια μιας σχολικής εκδρομής. Η
μαθήτρια της τάξης της, η Έμα Βερντιέ, ξεμάκρυνε στο δάσος Κατρ Σεν και η Μιλέν
πήγε να την αναζητήσει. Από τότε χάθηκαν τα ίχνη της.
Την Έμα Βερντιέ εντοπίζει η αστυνομία μέσα στο δάσος. Είναι
λερωμένη, φοβισμένη και έχει ένα μικρό χτύπημα στο χέρι, το οποίο είναι δεμένο
με το μαντίλι της δασκάλα της…
Η δασκάλα Μιλέν Ζιλμόν
είχε πέσει σε μια τρύπα μέσα στο δάσος από όπου δεν μπορούσε να βγει. Μέσα στην
τρύπα βρήκε την Έμα να κλαίει και μπαίνοντας και αυτή στην τρύπα για να
βοηθήσει την Έμα, μπόρεσε να βγάλει την πεντάχρονη έξω, αλλά η μικρή την
εγκατέλειψε και δεν βοήθησε την δασκάλα της να βγει ή να τηλεφωνήσει, όπως της
είπε η Μιλέν.
Η Μιλέν ήταν τώρα εγκλωβισμένη μέσα σε ένα
λαγούμι δύο μέτρα μέσα στη γη, γι’ αυτό
δεν μπορούσαν να την βρουν οι αστυνομικοί και η θερμική κάμερα του ελικοπτέρου.
Βρέθηκε αιχμάλωτη στα έγκατα της γης, για να βοηθήσει να βγει η πεντάχρονη Έμα
Βερντιέ.
Η Έμα Βερντιέ, όταν την
ρωτάνε αν είδε την δασκάλα της στο δάσος και πως βρέθηκε το μαντήλι της
δασκάλας της δεμένο στο χτυπημένο χέρι της, λέει στην μητέρα της Καμίλ και στον επιθεωρητή αστυνομίας Ντιπουί ένα ξερό: «Δεν ξέρω» …
Στα πέντε του χρόνια ο άνθρωπος είναι αθώος…
Η ύπαρξη του μαντηλιού
γύρω από το χέρι της Έμα προσδίδει μυστήριο στην εξαφάνιση της δασκάλας.
Ποιοι οι λόγοι σιωπής της
Έμα; Ήταν εσκεμμένη επιλογή της Έμα να
σωπάσει; Επίμονη άρνηση της Έμα να σώσει τη δασκάλα της. Δεν ήθελε να την
βοηθήσει να βγει. Η σαφής πρόθεσή της ήταν
να της κάνει κακό. Γιατί;
Μήπως έφταιγε για όλα αυτά η Καμίλ Βερντιέ;
Η Μιλέν Ζιλμόν ήταν κόρη του ερωμένου της!!!
Η Καμίλ Βερντιέ έχει
απατήσει εδώ και πέντε εβδομάδες τον σύζυγό της Πάτρικ με τον Ετιέν Ζιλμόν. Η
Καμίλ Βερντιέ είναι παγιδευμένη σε ένα είδος καθαρτηρίου, ανάμεσα στην κόλαση
της προδοσίας και στον παράδεισο του έρωτα.
Όταν μια μέρα επισκέφτηκε την Καμίλ ξαφνικά ο
Ετιέν στο σπίτι της και πριν φύγει την φίλησε, η μικρή Έμα είδε όλη αυτή την
σκηνή. Δεν είπε τίποτα σε κανένα. Ούτε στην μητέρα της, ούτε στον πατέρα της.
Ίσως δεν κατάλαβε τίποτα η μικρή. Ίσως έχει ξεχάσει το συμβάν ή προτιμάει να
σωπάσει;
Η Καμίλ Βερντιέ δυσπιστεί απέναντι σε όλους. Δεν έχει
εμπιστοσύνη στον Πατρίκ, στον Ετιέν και στην μικρή Έμα.
Δεν ξέρει τίποτα για τον Ετιέν.
Δεν ξέρει τι είναι ικανός να κάνει. Δεν ξέρει σε τι κίνδυνο είχε θέσει την
οικογένειά της αφήνοντάς τον να μπει στη ζωή της, όπως ο λύκος στον οποίο
άνοιξαν την πόρτα του μαντριού. Δεν ξέρει.
Βλέπει στον εαυτό της μια
ξεμυαλισμένη που δεν νοιάστηκε για τίποτα πέρα από την ηδονή της. Ποδοπάτησε
την ανεπιφύλακτη εμπιστοσύνη που της έδειχναν ο Πατρίκ και η Έμα. Για τον Ετιέν
είχε αφήσει ανοιχτό το ενδεχόμενο να διαλύσει την οικογένειά της.
Η αμφιβολία κατατρώει την Καμίλ, ο φόβος την παραλύει, η
αναποφασιστικότητα της δημιουργεί εκνευρισμό.
Η Καμίλ δεν εμπιστεύεται
ούτε την κόρη της. Η Έμα είναι ένα δύστροπο πεντάχρονο κορίτσι, είχε ένα
σύμπλεγμα ανωτερότητας, αισθάνεται προικισμένη με μια αξία μεγαλύτερη από το κανονικό,
είναι υπερήφανη, υπερόπτης, ματαιόδοξη, είναι από τα αυτάρκη άτομα, που
τοποθετούν τον πήχη πολύ ψηλά, όταν πρόκειται να χαρίσουν την αγάπη τους, είναι
από τα άτομα, που οι άλλοι απεχθάνονται .Η Έμα δίνει την εντύπωση ότι ανήκει σε
έναν άλλον κόσμο. Η πεντάχρονη Έμα είναι ένα δύστροπο κακομαθημένο παιδί. Ένας
κακός μπελάς. Η μητέρα της πιστεύει ότι είναι εσκεμμένα μοχθηρή.
Το χειρότερο σε όλη αυτή
την ιστορία δεν είναι τόσο να μάθει η Καμίλ αν το κοριτσάκι απέκρυψε επίτηδες
πληροφορίες σχετικά με την τοποθεσία όπου βρισκόταν η δασκάλα του. Όχι, το
χειρότερο είναι πως η Καμίλ δεν μπορεί να μη σκέφτεται ότι η μικρή Έμα είναι
ΙΚΑΝΗ να το κάνει.
Η Μιλέν Ζιλμόν, αν και
ήταν είκοσι έξι ετών, εξακολουθούσε να μένει στο σπίτι του πατέρα της Ετιέν
Ζιλμόν. Η μητέρα της,τους έχει εγκαταλείψει και τον Ετιέν και την Μιλέν, από
χρόνια.
Το παράξενο σε όλη αυτή
την ιστορία είναι το πόσο μοιάζουν οι απόψεις πολλών ανθρώπων για την Έμα
Βερντιέ και τη Μιλέν Ζιλμόν. Η μία πέντε χρονών η άλλη είκοσι έξι. Προκαλούν και οι δύο αρνητικά συναισθήματα. Δεν
τις συμπαθούν πολύ, τις περιφρονούν. Τις απορρίπτουν. Έχουν λιγοστούς φίλους ή
και καθόλου. Προκαλούν και οι δύο αντιπάθεια. Λες και τις έπλασαν στο ίδιο
καλούπι.
Η Καμίλ Βερντιέ συνειδητοποιεί
ότι τα γεγονότα και η τραγική τους
εξέλιξη, τους φέρνουν αντιμέτωπους με τον Ετιέν, με την ίδια την ουσία
αυτού που είναι και οι δυο τους: γονείς πριν από εραστές…
Πολλές γυναίκες
εγκαταλείπουν τους άντρες τους. Τι είδους
μητέρα είναι ικανή να
εγκαταλείψει το παιδί της;
Τι μπορεί να ωθήσει μια
γυναίκα να εγκαταλείψει τον σύζυγο και την κόρη της;
Ποια ήταν η πεταλουδίτσα;
Τι συνέβη στο δάσος ;
Για ποιο λόγο δεν
επέστρεψε η Μιλέν μαζί με τη μικρή;
Ποια μυστικά και ψέματα
κρύβει η Έμα;
Μπορεί μια αγγελική
ψυχή να κρύβει μια δαιμόνια καρδιά;
Γνωρίζουμε στα αλήθεια
τους ανθρώπους;
Μερικές φορές μήπως είναι καλύτερα να μην ξέρει κανείς;
Ένα βιβλίο γεμάτο φρίκη,
πανικό, φόβο, εξαπάτηση, αποστροφή, ενοχή,
απειλή, απέχθεια, θυμό, εκδίκηση, αρρωστημένα μυαλά, τρομερό
μακιαβελισμό, επικίνδυνους ψυχοπαθείς, κακία, ψέματα, μοιχεία, προδοσία, μίσος,
πικρία, πρωτοφανή βία, ψυχολογικό
μαρτύριο, κυριολεκτικά κόλαση…
Ένα αστυνομικό μυθιστόρημα
που ακροπατά στα σημαντικότερα συναισθήματα, την αγάπη για τα παιδιά, την
απιστία, την προδοσία, την πίστη, τη ζωή και το θάνατο, αξιοποιώντας έναν λεπτό
μίτο μυστηρίου και, κυρίως, τη συναισθηματική ένταση μιας γυναίκας σε σιωπηλή
απόγνωση.
Η Μπαρμπαρά Αμπέλ
χτίζει ένα αιχμηρό, επίκαιρο, συγκινητικό και
καθηλωτικό βιβλίο.
Ένα ψυχολογικό θρίλερ που
καθηλώνει τους αναγνώστες.
Πρόκειται για Αριστούργημα.
Η Μπαρµπαρά
Αµπέλ γεννήθηκε στο
Βέλγιο. Παρακολούθησε µαθήµατα θεάτρου στην Etterbeek Academy και σπούδασε στο Πανεπιστήµιο Libre de Bruxelles ρωµαϊκή φιλολογία. Φοίτησε στη Σχολή Διερµηνείας
του Passage de Paris. Εργάστηκε ως ηθοποιός και συµµετείχε
σε παραστάσεις δρόµου. Στα 23 έγραψε το πρώτο της έργο, το θεατρικό L’Esquimau qui jardinait, το οποίο παίχτηκε µε επιτυχία σε σκηνές στις Βρυξέλλες
και στο Φεστιβάλ Θεάτρου του Σπα. Δηµοσίευσε κείµενα σε διάφορα περιοδικά. Το
2002, εξέδωσε το πρώτο µυθιστόρηµά της, L’Instinct maternel, που κέρδισε το Βραβείο Αστυνοµικού Μυθιστορήµατος
στο φεστιβάλ του Κονιάκ. Τα έργα της γνώρισαν µεγάλη επιτυχία,
µεταφράστηκαν σε πολλές γλώσσες και κάποια µεταφέρθηκαν στην τηλεόραση
και στον κινηµατογράφο.
0 Σχόλια