Νέες κυκλοφορίες από τις Εκδόσεις Μετρονόμος


Νέες Κυκλοφορίες

ΕΝΝΙΟ ΜΟRRICΟΝΕ
Η ιδιοφυΐα, ο άνθρωπος, ο πατέρας
Marco Morricone Valerio Cappelli
Μετάφραση
Στέλλα Αναστασοπούλου Ιωάννα Καραμαλή
ISBN 978-618-5748-81-4, σελίδες: 192, μέγεθος: 17x24εκ.


Κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις Μετρονόμος η βιογραφία του Ένιο Μορικόνε από τον γιο του εμβληματικού συνθέτη Marco Morricone και τον Valerio Cappelli, με τίτλο "Ennio Morricone, Η ιδιοφυΐα, ο άνθρωπος, ο πατέρας", σε μετάφραση της Στέλλας Αναστασοπούλου και της Ιωάννας Καραμαλή.

«Μέσα από μια μισάνοιχτη πόρτα, ένα παιδί κοιτάζει κρυφά έναν άνδρα σκυμμένο πάνω σε ένα γραφείο. Φοράει μεγάλα τετράγωνα γυαλιά και ένα πουλόβερ με λαιμόκοψη, είναι βαθιά απορροφημένος, σχεδιάζοντας πάνω σε ένα πεντάγραμμο· το σώμα του είναι εκεί, στο κέντρο του δωματίου, αλλά το μυαλό και το πνεύμα του μοιάζουν να βρίσκονται αλλού, μακριά. «Ήταν ο πατέρας μου, αλλά ανάμεσα σε εκείνον και σ’ εμένα υπήρχε μια τεράστια απόσταση». Ακριβώς από αυτόν τον πυρήνα μυστηρίου δεκαετίες αργότερα αυτό το παιδί, ο Μάρκο Μορικόνε, ο μεγαλύτερος γιος του Ένιο, προσπαθεί να δέσει τα νήματα των αναμνήσεών του με εκείνα του Βαλέριο Καπέλι, ιστορικού συντάκτη της Corriere della Sera και εγκάρδιου φίλου του συνθέτη, για να μας δώσει ένα εντυπωσιακό και αυθεντικό πορτρέτο μιας από τις μεγαλύτερες μουσικές ιδιοφυΐες που υπήρξαν ποτέ στην Ιταλία.

Οι σπουδές που διακόπηκαν μετά την τρίτη γυμνασίου, τα βράδια που έπαιζαν για τους Αμερικανούς στρατιώτες, η εμμονή για τη μουσική, η έντονη σχέση με τον μαέστρο Πετράσι, η πνευματικότητα, οι συναντήσεις με τον Σέρτζιο Λεόνε, την Τζόαν Μπαέζ, τον Κλιντ Ίστγουντ, η επιτυχία, τα Όσκαρ, η γλυκύτητα και η σκληρότητα ενός πατέρα (η απαγόρευση στα παιδιά του να ακούν μουσική στο σπίτι), το πάθος για τη Ρώμη, η λαιμαργία για σοκολάτες που του έκρυβε η σύζυγός του Μαρία, ο εξοστρακισμός που υπέστη από τον ακαδημαϊκό κόσμο. Ένα ταξίδι ζωής, ανάμεσα σε πρωτογενείς μαρτυρίες και αποκαλυπτικές ιστορίες. Ένας Ένιο Μορικόνε όπως δεν έχει παρουσιαστεί ποτέ πριν.»

Από το οπισθόφυλλο του βιβλίου


Ο μελοποιημένος
Μανόλης Αναγνωστάκης
Όμως εγώ δεν παραδέχτηκα την ήττα
Επιμέλεια:
Σπύρος Αραβανής, Ηρακλής Οικονόμου, Θανάσης Συλιβός
ISBN 978-618-5748-74-6, σελίδες: 160, μέγεθος: 17x24εκ.


Με αφορμή τα 100 χρόνια από τη γέννηση του Μανόλη Αναγνωστάκη οι εκδόσεις Μετρονόμος κυκλοφορούν έναν συλλογικό τόμο αφιερωμένο στο μελοποιημένο έργο του μείζονος ποιητή της πρώτης μεταπολεμικής γενιάς, σε επιμέλεια των Σπύρου Αραβανή, Ηρακλή Οικονόμου και Θανάση Συλιβού.

Ο Αναγνωστάκης, αν και στην αρχή ήταν αντίθετος με τη μελοποίηση της ποίησης, ακούγοντας τα πρώτα τραγούδια του Μίκη Θεοδωράκη σε δικούς του στίχους, το 1969 -έχοντας ήδη γνωριστεί μαζί του στις αρχές του ’60-, τελικά ενδίδει ταυτιζόμενος πολιτικά και αισθητικά με τον συνθέτη. Έτσι, τα δύο τραγούδια «Μιλώ» και «Χάρης 1944» του κύκλου Αρκαδία VIII γίνονται η αφετηρία για την ανάδυση του μελοποιημένου Αναγνωστάκη, προσφέροντας μέχρι σήμερα ορισμένα από τα σημαντικότερα τραγούδια της σύγχρονης μουσικής μας ιστορίας.

Κείμενα και μαρτυρίες τραγουδοποιών, συνθετών, μουσικών ερευνητών, δημοσιογράφων, φιλολόγων και συγγραφέων αναδεικνύουν τη δυναμική του μελοποιημένου λόγου του Αναγνωστάκη ως μια άρρηκτη -αλλά και ελάχιστα μελετημένη μέχρι σήμερα - έκφανση της ποιητικής του ιστορίας και καταθέτουν τη βιωματική τους σχέση με τον ποιητή.

Γράφουν και συμμετέχουν με (με αλφαβητική σειρά) οι: Χρήστος Αβραμίδης, Μαρία Ακριτίδου, Θέμης Ανδρεάδης, Σπύρος Αραβανής, Αρλέτα, Αλέξης Βάκης, Νίκος Γκροσδάνης, Μιχάλης Γρηγορίου, Μάνος Ελευθερίου, Γιώργος Ζεβελάκης, Δημήτρης Κογιάννης, Νίκος Κομιανός, Θωμάς Κοροβίνης, Θάνος Μικρούτσικος, Πάνος Μπούσαλης, Χαριτίνη Ξύδη, Άγγελος Πάνου, Δημήτρης Παπαδημητρίου, Αργύρης Παπαστάθης, Λάκης Παπαστάθης, Γιώργος Β. Μονεμβασίτης, Ηρακλής Οικονόμου, Γιώργος Σκαμπαρδώνης.

Το βιβλίο είναι αφιερωμένο στη μνήμη του Λάκη Παπαστάθη (1943-2023) που γενναιόδωρα εμπιστεύτηκε στους επιμελητές του τόμου το σενάριο της ιστορικής εκπομπής του Παρασκηνίου, χάρη στην οποία γνωρίσαμε πολλές και πολλοί της νεότερης γενιάς το έργο του ποιητή.


ALESSANDRO IZZI
Η βαλίτσα των διασταυρούμενων πεπρωμένων
Mετάφραση: Διονύσης Αλεβίζος
ISBN 978-618-5748-83-8, σελίδες: 100, μέγεθος: 14x21εκ.


Σε έναν επαρχιακό σιδηροδρομικό σταθμό στην Ιταλία του 1945 διαδραματίζεται η υπόθεση του θεατρικού Η βαλίτσα των διασταυρούμενων πεπρωμένων, έργο το οποίο απευθύνεται σε παιδιά. Ο Alessandro Izzi μέσα από την ιστορία ενός παιδιού εν διωγμώ, προσεγγίζει – με την απαραίτητη για την ηλικία των μικρών θεατών ευαισθησία – τα όσα βίωσαν τα θύματα του ναζισμού και του φασισμού, χρησιμοποιώντας ένα εύρημα που θυμίζει παραμύθι: ο αθώος, εύθραυστος αχθοφόρος Άντζελο, αν και αναλφάβητος διαθέτει το μοναδικό χάρισμα να καταλαβαίνει τα «βαλιτσέζικα», τη γλώσσα που μιλούν οι βαλίτσες, οι οποίες μεταφέρουν τις μαρτυρίες των εκτοπισμένων στα στρατόπεδα συγκέντρωσης.

Ένα ιδιαίτερο χαρακτηριστικό του έργου είναι οι αρκετά εκτενείς σκηνικές οδηγίες, οι οποίες δεν εξαντλούνται απλώς στον χρηστικό τους ρόλο, αλλά – καθώς περιγράφουν τη συμπεριφορά και τη στάση των χαρακτήρων – διακρίνονται για τη «λογοτεχνική» τους ποιότητα· γι’ αυτό και Η βαλίτσα των διασταυρούμενων πεπρωμένων έχει χαρακτηριστεί από την κριτική ως «ένα θεατρικό έργο το οποίο μπορεί να θεωρηθεί επίσης ένα απολαυστικό αφήγημα».


Θωμάς Αρβανίτης
Μια ροκ εντ ρολ ιστορία
ISBN: 978-618-5748-79-1, σελίδες: 180, μέγεθος: 17x24εκ.
Μια ροκ εντ ρολ ιστορία


…δεν είναι όμως μία, είναι πολλές. Τώρα θα με ρωτήσεις και θα έχεις δίκιο, γιατί λες μία; Γιατί καθεμία από αυτές έχει το δικό της ειδικό βάρος, έχει το δικό της χρώμα και στίγμα. Ναι, μπορεί να σταθεί ξεχωριστά, είναι αυτοτελής, αλλά τελικά μόνο όλες μαζί είναι ικανές να συνθέσουν πλήρως το τοπίο. Είναι αναπόσπαστα κομμάτια ενός παζλ που αν τα συνδέσεις βλέπεις περισσότερα, αντιλαμβάνεσαι μια ευρύτερη εικόνα.

Το βιβλίο αποτελείται από 63 ιστορίες με δικιά τους πλοκή και λύση. Πραγματεύεται την περιδιάβαση ενός μουσικού με την μπάντα του σε χώρους συναυλιών ανά την Ελλάδα, καταγράφοντας τα ευτράπελα και όχι μόνο που συνέβησαν εν μέσω αυτών. Μιλά για τις ηχογραφήσεις, τα video clips, τα πνευματικά δικαιώματα, τις καταλήψεις, το καλό φαγητό, ακόμα και για την στρατιωτική θητεία. Πρόκειται για μια ανθρωπογεωγραφία του ροκ εντ ρολ – που ήταν άλλωστε κι ο αρχικός τίτλος του βιβλίου. Με αφορμή αυτή, πλατειάζει και σε όμορα χωράφια χωρίς να χάνει την προβληματική του.

Θωμάς Αρβανίτης

Την έκδοση προλογίζουν ο Ζωρζ Πιλαλί, ο Frank Panx και ο Ηλίας Ζάικος.


Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια