Βιβλιοκριτική για το μυθιστόρημα "Μορφή Αδάμαστη, Εικόνα Έμπνευσης" του Γιάννη Παπαγεωργίου | Γράφει η Στέλλα Πετρίδου



Συγγραφέας: Γιάννης Παπαγεωργίου
Έτος έκδοσης: 2021
Σελ.: 270
Εκδόσεις: Φυλάτος

                                                                             Γράφει η Στέλλα Πετρίδου


Αναμφισβήτητα η ικανότητα του ανθρώπου να προοδεύει χρησιμοποιώντας τη δύναμη της λογικής, αυτής που τον ξεχωρίζει από τους υπόλοιπους ζωντανούς οργανισμούς της γης, τον οδηγεί με το πέρασμα των αιώνων σε μεγάλα επιστημονικά άλματα. Καθόλου ακοπίαστα φυσικά, μιας και οποιαδήποτε πρόοδος σηματοδοτεί τη μακροχρόνια προσπάθεια εκείνου που οραματίστηκε, σχεδίασε, εργάστηκε, θυσίασε και, τελικώς, κατάφερε να εξασφαλίσει την πολυπόθητη αλλαγή, μια αλλαγή που σε κάθε επόμενο επιστημονικό θαύμα φαντάζει μικρή, ασήμαντη, ταπεινή και λίγη. Αυτή είναι η φύση του ανθρώπου, άλλωστε, να μην επαναπαύεται στα δεδομένα, αντιθέτως πάντοτε να κυνηγά το νεότερο, το καλύτερο, το σπουδαιότερο, το για χρόνια ασύλληπτο, το ιδανικότερο, που θα τον καταστήσει ακόμα πιο σημαντικό στον κόσμο της ύλης, ακόμα πιο ισχυρό και θα τον φέρει πλησιέστερα στο Θεό.

Ο συγγραφέας Γιάννης Παπαγεωργίου επιχειρεί να κάνει λόγο για μια νέα απόπειρα του ανθρώπου να κατακτήσει την ύλη και όχι μόνο αυτήν στην πρωτόλεια συγγραφική του προσπάθεια που φέρει τον τίτλο «Μορφή Αδάμαστη, εικόνα έμπνευσης», που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις «Φυλάτος».

Συγκεκριμένα, η ιστορία του μεταφέρεται αρκετά χρόνια μακριά, στην Ελλάδα του 2196. Είναι η περίοδος που μια Ένωση εκατό ανθρώπων απ’ όλο τον κόσμο κρατά στα χέρια της τα κλειδιά μιας νέας ανακάλυψης. Μέσω της φοβερής εφεύρεσης «Αυροσκόπιο» η ένωση μπορεί να εισέλθει στα άδυτα των ανθρώπινων σωμάτων, να κοιτά την αύρα τους και να την αναλύει συλλέγοντας κολοσσιαίους όγκους δεδομένων, προκειμένου έπειτα, μετά από μελέτη, να είναι σε θέση να ενδοσκοπήσει στο πώς λειτουργεί ο άνθρωπος υποκλέπτοντας στην ουσία κάθε του σκέψη και κάθε τι που τον αφορά προσωπικά.

Σε μια εποχή όπου τα πάντα καθρεφτίζουν τα μεγάλα επιστημονικά άλματα του έλλογου όντος, η κατάρριψη της προσωπικής του ελευθερίας τον οδηγεί στην ολοκληρωτική του καταστροφή. Άπληστος καθώς είναι, εγωιστής και ματαιόδοξος, στέκεται εχθρικά απέναντι από τον ίδιο του το εαυτό και νικά. Η φυγή του είναι ακαριαία.

Μια τυχαία ανακάλυψη ενός αρχαιολογικού τάφου θέτει τον Έλληνα εκπρόσωπο της Ένωσης αντιμέτωπο με μια νέα πρόκληση. Πρόκειται για την κατάκτηση της αύρας του αγάλματος της Νίκης της Σαμοθράκης, ένα άγαλμα που μετά από 22 αιώνες ακινησίας εκπέμπει ακόμα ζωή, επομένως κουβαλά πάνω της την αιωνιότητα, υπεράνθρωπες δυνάμεις και θεία χάρη. Η σύλληψή της γίνεται αυτοσκοπός για τον κατάσκοπό της. Άγριο κυνηγητό ξεκινά, καθώς η κατάκτησή της σημαίνει αυτόματα και τη μεταφορά των θεϊκών της δυνάμεών στον άπληστο διεκδικητή με ό,τι αυτό συνεπάγεται.

Όλα μοιάζουν να βαίνουν καλώς και το ανελέητο κυνηγητό της Νίκης να φτάνει πια στο τέλος του. Ώσπου ένας απρόβλεπτος παράγων έρχεται να ανατρέψει τα πάντα. Είναι η εμφάνιση του έρωτα, που, ως άλλος φτερωτός θεός, στέκει αγέρωχος μπρος στα θύματά του, προκειμένου να επιβάλει διακαώς την παρουσία του. Ο Τίμος, που αναλαμβάνει να ανακατασκευάσει το άγαλμα της Νίκης της Σαμοθράκης και αναζητά για το σκοπό αυτό το καταλληλότερο μοντέλο του, προκειμένου να εμπνευστεί την αδάμαστη μορφή της αυθεντικής θεάς, βρίσκει τελικά και εντελώς ξαφνικά το ιδανικότερο. Είναι η ίδια η αρχαία θεά, μεταμορφωμένη στον επίγειο κόσμο του 2196 σε θνητή Τάνια. Ο έρωτας είναι κεραυνοβόλος και αμφίδρομος. Είναι αυτός που θα σταθεί απέναντι στην Ένωση και θα πολεμήσει με σώμα και ψυχή για την επιβίωσή του.

Ποιος θα νικήσει, άραγε;

Πώς θα καταφέρει ο Τίμος να σώσει την Τάνια από τους εχθρούς της και πώς θα την λυτρώσει τελικά από την μοναδικότητά της;

Ένα μυθιστόρημα που πλέκει με μεγάλη μαεστρία το φανταστικό με τη μυθολογία προκαλώντας δέος και έκπληξη στον αναγνώστη. Οι γεμάτες ένταση και ζωντάνια εικόνες που περιγράφονται με απόλυτη γλαφυρότητα και σχεδόν κινηματογραφικά, καθώς εναλλάσσονται αστραπιαία ως διαδοχικές σκηνές δράσης και μυστηρίου, βοηθούν στην ομαλή και μη επαναλαμβανόμενη ροή της ιστορίας. Με την ιδιαιτερότητα του θέματός της γίνεται περισσότερο ενδιαφέρουσα, καθώς προβάλει από μια νέα οπτική το μύθο της Νίκης της Σαμοθράκης, επιχειρώντας να τον οδηγήσει ένα βήμα παραπέρα, να πλάσει δηλαδή τη συνέχειά του, κάτι το οποίο, όπως θα αντιληφθεί και ο αναγνώστης διαβάζοντας το βιβλίο, το καταφέρνει.

Μια πολυπρόσωπη και πολυδιάστατη ιστορία, γεμάτη μυστήριο, έξυπνη πλοκή, περιπέτεια και ανατροπές, που περνάει εμφανώς σωρεία μηνυμάτων στον αναγνώστη, με πιο σημαντικό αυτό της παντοδυναμίας της αγάπης, εκείνης που είναι ικανή, όταν είναι ειλικρινής και αληθινή, να σταθεί απέναντι στις κακουχίες της ζωής, να παλέψει με κίνδυνο τη συντριβή της, να τολμήσει να θυσιαστεί, αλλά στο τέλος βγαίνει πάντα νικήτρια. Η λύτρωση προκύπτει μέσα από την πάλη με το κακό, με πόνο ψυχής, με θυσία, με αυταπάρνηση. Κανένας πλούτος, καμία δόξα, καμιά εφήμερη κατάκτηση δε μπορεί να συγκριθεί με τη χαρά που ζωγραφίζει στις καρδιές των ερωτευμένων ανθρώπων η εξασφάλιση της συντροφικότητας, της γαλήνης, της συναισθηματικής ισορροπίας.

Ένα βιβλίο που συστήνεται ανεπιφύλακτα για τους λάτρεις του φανταστικού και της μυθολογίας και όχι μόνο!


Από το οπισθόφυλλο του βιβλίου:

Στη μακρινή Ελλάδα του 2196, ένας καλλιτέχνης, ο Τίμος, προσπαθεί να ανακατασκευάσει το άγαλμα της Νίκης της Σαμοθράκης αναζητώντας μοντέλα που να φέρουν την αδάμαστη μορφή της αυθεντικής. Ένα βράδυ συναντά την Τάνια. Στο σώμα της θα βρει όλες τις ασύλληπτες αναλογίες της αρχαίας Θεάς, ένα κατακλυσμιαίο έρωτα και ένα μοναδικό μυστικό που μπορεί να φέρει ρήξη σε πολλές πάγιες αντιλήψεις, για τον άνθρωπο, τη σκέψη και τη λεπτή ισορροπία μεταξύ φανταστικού και πραγματικού. Όμως η διαφορετικότητα της Τάνιας είναι ορατή από την αδιάκριτη ματιά των ισχυρών της εποχής που την κυνηγούν με σκοπό να αποκρυπτογραφήσουν το μυστικό της και να καρπωθούν τις δυνάμεις του. Ο Τίμος θέλει την Τάνια σαν γυναίκα, χωρίς να ενδιαφέρεται για οτιδήποτε την κάνει μοναδική. Ζει μαζί της την περιπέτεια και μια τιτάνια σύγκρουση με το σκληρό τεχνολογικό κατεστημένο της εποχής τους. Μπροστά στο αδιέξοδο που βρίσκεται επιλέγει ένα βίαιο τρόπο να σώσει την Τάνια από τους εχθρούς της λυτρώνοντάς την από τη μοναδικότητά της που με μανία ζητούν.

Λίγα λόγια για τον συγγραφέα, Γιάννη Παπαγεωργίου:

Ο Γιάννης Παπαγεωργίου γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Αθήνα.
Είναι απόφοιτος του τμήματος τεχνολόγων ηλεκτρολόγων μηχανικών του ΤΕΙ Πειραιά, κάτοχος διπλώματος Master σε θέματα ενεργειακών συστημάτων και ανανεώσιμων πηγών ενέργειας του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών, καθώς και υποψήφιος στο ίδιο Πανεπιστήμιο για την  εκπόνηση διδακτορικής διατριβής με θέμα τη διαχείριση κινδύνων στον αγροτικό τομέα με τη χρήση σύγχρονων τεχνολογιών.
Ζει και εργάζεται στην Αθήνα στον χώρο της ασφαλιστικής διαμεσολάβησης. Κατά το παρελθόν και παράλληλα με τις βασικές επαγγελματικές του ενασχολήσεις, είχε αρθρογραφήσει στο περιοδικό Περισκόπιο της Επιστήμης πάνω σε θέματα, ενέργειας, περιβάλλοντος και σύγχρονων τεχνολογιών.
Το μυθιστόρημα με τίτλο Μορφή Αδάμαστη, Εικόνα έμπνευσης αποτελεί το πρώτο λογοτεχνικό του έργο.